Zaradené do kategórií: Aktuality
Práva pasažierov leteckej dopravy
Európsky súd schválil právo pasažiera na odškodné vo výške až £400 (v prepočte takmer 22 tisíc korún) za meškanie lietadla. Počas meškania letu môže pasažier žiadať jedlo, telefónne hovory a ak je treba, ubytovanie.
Pokiaľ by lietadlo meškalo viac ako 5 hodín, cestujúci by mal dostať let domov, vrátenie plnej sumy za letenku. Pokiaľ bol let zrušený, alebo bol pasažierovi zamietnutý vstup na palubu s platnou letenkou, dostane odškodné vo výške £170 (cca 9300 Sk) pri krátkych letoch a už spomínaných £400 pri dlhých letoch.
V prípade zrušenia letu kvôli mimoriadnym okolnostiam, ktorým sa napriek všetkej snahe nedalo predísť, dopravca cestujúcich odškodňovať nemusí. Takéto mimoriadne okolnosti zahŕňajú napríklad politickú nestabilitu, meteorologické podmienky, bezpečnostné riziká, neočakávané nedostatky v letovej bezpečnosti alebo štrajky, ktoré ovplyvňujú prevádzku prepravcu.
Nové zákony boli vrelo uvítané na strane cestujúcej verejnosti, avšak dopravcovia a hlavne nízkonákladové spoločnosti z nich veľkú radosť nemajú, keďže mnohých z nich by mohli vytlačiť až na pokraj bankrotu.
Tieto povinnosti zrejme dotlačia prepravcov k hľadaniu ciest ako odložené či zrušené lety zvaliť na nepriaznivé podmienky mimo ich kontrolu.