
Zaradené do kategórií: Všetko o lietaní
Rozhovory medzi zákazníkmi a cestovnými agentúrami
Stretávajú sa s tým nepochybne v akejkoľvek oblasti, kde pracovníci komunikujú s klientami, ktorí nie vždy poznajú všetky detaily o danej problematike. Niekedy aj my v Aerodome...
S nepresnými požiadavkami, s prianiami, ktoré nesplníme aj keby sme sa postavili na hlavu, s otázkami, na ktoré skutočne nevieme odpovedať.
Prinášame vám kolekciu príbehov, o ktorých sme sa dočítali, že sa stali našim kolegom v cestovných agentúrach po celom svete.
Operátor (O): A chceli by ste radšej miesto pri okne alebo v uličke?
Zákazník (Z) (staršia pani): No asi v uličke, viete mám nový účes a nechcem,
aby mi ho rozfúkalo.
O: Dobrý deň, ako vám môžem pomôcť?
Z: Dobrý, potrebujem sa dostať do soboty na Havaj!
O: V poriadku, pozriem sa aké lety sú k dispozícii.
Z: Lety? V žiadnom prípade! Mám panický strach z lietania! Pozrite mi
nejaké lístky na vlak!
O: Bohužiaľ, Havaj je v Tichom oceáne. Neexistuje tam vlakové spojenie.
Iba letecké.
Z: Čože? Havaj je predsa súčasťou USA! Ako môže byť uprostred oceánu?
OK, tak mi rýchlo nájdite nejakú loď.
O: To by ste ale určite nestihli. Jediná možnosť je lietadlo.
Z: A čo rýchle člny aké používajú díleri drog na Kube?
O: Tieto lode nemajú možnosť prekonať takú vzdialenosť. Kuba je 90 km
od USA. Naozaj, jediná možnosť je lietadlo.
Z: Čo my to chcete nahovoriť? Kuba je UPROSTRED oceánu! Videli ste už
niekedy mapu?
O: Ja áno.
Z: Viete čo? Zabudnite na to! Zavolám niekde, kde poznajú geometriu!
O: Myslíte geografiu?
Z: (Položil.)
Z: Potrebujem sa dostať do Mexika.
O: Áno máme tu pre vás let s prestupom v Dallase.
Z: Koľko tam budem mať čas?
O: Hodinu.
Z: Dá sa cez vás objednať aj auto? Potrebujem ho v Dallase priamo na letisku.
O: Áno, ale prepáčte, ale načo vám bude auto na hodinu?
Z: Počul som, že v Dallase je obrovské letisko. Tak to chcem stihnúť!
Z: Aha, takže vy mi chcete nahovoriť, že vyštartujem z Detroitu o 8:20 a v Chicagu som 8:33?
O: Áno, pretože v Michigane je časový posun oproti Illinois jednu hodinu
dopredu!
Z: Čože? Aký časový posun? To je nejaké sci-fi!
O: Ok, madam. Vlastne je to tým, že naše lietadlá letia skutočne rýchlo!
Z: To už je niečo iné! V poriadku, beriem!
Z: Je možné, že letecké spoločnosti prideľujú k batožine fyzický popis?
Takže podľa toho vedia komu batožina patrí?
O: Určite nie. Prečo sa pýtate?
Z: Pretože na moju batožinu dali nálepku FAT a ja trpím nadváhou. Môže
byť medzi tým nejaká súvislosť?
O: Nie pani, FAT je kód pre mesto Fresno v Kalifornii, ktoré je vašou cieľovou
destináciou.
Z (podozrievavo): No len aby!
Z: Musím letieť do Pepsi-Cola!
O: Myslíte asi mesto Pensacola. Jasné, hneď vám to zistím...
Z: Som na letisku a neviem, ktoré lietadlo je moje!
O: Neviem, či vám dobre rozumiem. Ako to myslíte?
Z: Mám číslo letu 823, ale na pristávacej ploche nevidím ani jedno lietadlo
s takým číslom!
Z: Ak si objednám letenku do Kanady, uvidím odtiaľ Anglicko?
O: Bohužiaľ nie.
Z: Ale na mape vyzerajú byť blízko pri sebe...
Z: Chcem podať sťažnosť na vami zabukované letenky!
O: V poriadku pane a aký je dôvod?
Z: Keď som objednával letenky, vyslovene som chcel sedadlo v uličke pre
seba a pre ženu sedadlo pri okne!
O: A?
Z: Dali ste nám to obrátene. Mňa ste posadili k oknu a ženu do uličky!
O: A to ste sa nemohli vymeniť?
Z: (Položil.)
Z: Chcem sa sťažovať!
O: V poriadku, počúvam.
Z: Náš let z Jamajky do Londýna trval 9 hodín! Keď sme si potom volali
s priateľmi, ktorí leteli do USA, povedali, že oni boli za 3 hodiny na letisku
v Štátoch! To nie je fér! Čo sme my horší?
O: Môžete mi vyslabikovať kód vášho letu, prosím?
Z: Áno, samozrejme: "K" ako ko..t, "J" ako je..ť ...
O: V poriadku, to stačí pani. Ja už si to nájdem.